رییس حوزه نظارت و کنترل پروژه‌های راهسازی وزارت راه در جنوب کشور گفت: عملیات آماده‌سازی چهارخطه شدن ‪ ۹۵‬کیلومتر دیگر از مسیر بزرگراه شیراز - اصفهان در فاصله بین مرودشت - شهرضا انجام شد.

رحیم شکرانی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با احتساب این ‪ ۹۵‬کیلومتر، مسیر چهارخطه این بزرگاه به ‪ ۳۲۱‬کیلومتر افزایش یافت.

او گفت: این مسیر ‪ ۹۵‬کیلومتری، حدفاصل آباده- ایزدخواست، کولی کش صفاشهر و سعادت شهر و در نهایت به مرودشت را شامل می‌شود که تا پایان هفته جاری افتتاح خواهد شد.

شکرانی اظهارداشت:با بهره‌برداری از این‌مسیر، مابقی مسیر که کمتر از ‪۵۰‬ کیلومترخواهد بود برای چهاربانده شدن باقی می‌ماند که در نیمه اول سال آینده عملیات اجرایی انجام خواهد شد.

وی گفت: عملیات اجرایی چهارخطه کردن این مسیر در طول ‪ ۹۵‬کیلومتر از سه سال پیش آغاز شده بود که با اعتباری بالغ بر ‪ ۲۵۳‬میلیارد ریال آماده بهره برداری است.

شکرانی اضافه کرد: در عملیات اجرایی این بزرگراه ‪ ۳۴۷‬دستگاه پل احداث و دو میلیون و ‪ ۴۵۸‬هزار متر مکعب خاک ریزی صورت گرفته است.

وی میزان خاکبرداری در طول کل این مسیر را سه میلیون و ‪ ۶۷۳‬هزار متر مکعب عنوان کرد و گفت: کل مسیر شیراز - شهرضا ‪ ۳۸۶‬کیلومتر است که ‪ ۲۲۶‬کیلومتر آن در سال‌های گذشته چهارخطه شده است.

توسعه‌بزرگراه شیراز-اصفهان همواره به دلیل حجم بالای تردد وعبور مسافران مورد درخواست مردم بوده است.

کد خبر 17014

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز